Berrylicious smoothie bowl

 

Wat houd ik van smoothie bowls! Smoothie bowls are life! Je kunt er zoveel variaties mee maken. Het is eigenlijk een smoothie maar dan meestal wat dikker qua structuur en in een kommetje! Gooi je favoriete toppings erop en je hebt een heerlijke smoothie bowl vol vitamientjes voor je ontbijt of lunch.

Smoothie bowls zijn zonder twijfel één van mijn favoriete maaltijden. Van pompoen tot bosbessen en van bosbessen tot chocolade smoothie bowls. En dan niet te vergeten de groene avocado smoothie bowl. Ik vind ze stuk voor stuk allemaal even lekker en het is ook ontzettend makkelijk te maken! Bovendien kun je er vele variaties mee maken zodat je iedere keer weer van een andere smoothie bowl kunt genieten.
Het recept hieronder is een lekkere koude en lichte smoothie bowl, dus heerlijk verfrissend voor een zomerse of warme lente dag. Deze smoothie bowl zit vol antioxidanten waar je huid blij van wordt! Daarnaast zit er ook nog één speciaal ingrediënt in wat een extra dosis vitamine C aan je bowl toevoegt… en dat is bloemkool! Whut?! Jep, dat heb je goed gelezen. Trust me, het maakt deze smoothie bowl alleen maar gezonder en lekkerder!

Berrylicious smoothie bowl (2 personen)

Wat:
1 kop kokosmelk + 1/4 kop
1 kop bosbessen (bevroren)
Klein handje bloemkool (bevroren)
2 el pindakaas
1 tl açaípoeder

Eventuele toppings: granola, pindakaas, banaan, hennepzaad en rozijnen.
Check hier het recept om je eigen healthy granola te maken!

Hoe:
Mix bovenstaande helemaal glad in een smoothieblender. Het kan zijn dat het niet helemaal goed door mixt. Als dit het geval is kun je er een klein beetje kokosmelk bij gooien. Dit zorgt ervoor dat het beter door kan blenden. Giet dit in een kommetje en strooi je favoriete toppings erop!

xo Laura

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *