Mijn plantaardige eetdagboek

 

Benieuwd naar mijn eetdagboek van de afgelopen week? Ik wil je graag vertellen wat ik zoal in een week eet en wie weet haal je er inspiratie uit! Dat zou ik maar al te leuk vinden!

Tuurlijk ziet iedere week er anders uit voor mij, maar vaak zie je toch wel een patroon dat zich iedere week zo’n beetje herhaalt. Zo zit er veel variatie en afwisseling in de gerechten die ik maak, maar toch zie je in mijn eetdagboek dat ik zo mijn favoriete eetmomentjes heb! Verder let ik er altijd op dat ik genoeg groente en fruit binnenkrijg. Daarnaast let ik op mijn vitamine B-12 inname omdat ik volledig plantaardig eet en B-12 vooral in dierlijke producten zit. Ook slik ik vitamine D supplementen tijdens bewolkte dagen. Ik ben erg gevoelig voor een vitamine D tekort omdat ik een getinte huid heb. Een tekort hiervan maakt mij moe, licht in mijn hoofd en zwak. Tot slot drink ik zo’n 2 tot 2,5 liter water per dag en probeer ik daarnaast zoveel mogelijk lichaamsbeweging in te plannen. Hopelijk kun je wat inspiratie opdoen met behulp van mijn eetdagboek! Wie weet krijg je er wel een nieuw idee door voor een lekker ontbijtje, lunch, tussendoortje of avondeten. Als je vragen hebt over een bepaalde maaltijd of snack uit mijn eetdagboek, neem gerust contact met mij op. Graag zelfs! šŸ™‚

eetdagboek

Eetdagboek 7 mei – 13 mei 2018Ā 

Maandag 7 meiĀ 

Ontbijt: Brinta met aardbeien, noten en homemade chocopasta
Lunch: Bosbessen smoothie bowl met nootjes en 100% pindakaas
Snack: Papaya en bramen
Diner: Baby leaf salade met groente, bio mayo, gemarineerde tofu en pompoenpitten

eetdagboek

Dinsdag 8 meiĀ 

Ontbijt: Havermout met nootjes, fruit en pindakaas
Lunch: Homemade veggie orange juice, papaya en mango
Snack: Banana icecream en peer
Diner: 2 glaasjes Martini, groente en een fruitsalade

Woensdag 9 mei

Ontbijt: Chia pudding met nootjes, maple syrup, bramen, banaan en peer
Snack: Fruitsalade
Lunch: Spinaziesalade met groente, gemarineerde tofu, kikkererwten en bio mayo
Snack: Appel en dadels
Diner: Courgetti pasta pesto style (zie hier het recept!) met gegrilde groente en pesto
Snack: Een schepje vegan B&J’s ijs peanut butter cookie

eetdagboek

Donderdag 10 meiĀ 

Ontbijt: Havermout met noten, zonnebloempitten, pindakaas, bosvruchten en ananas
Lunch: Green smoothie bowl met nootjes, fruit en een homemade green juice
Snack: Homemade mango waterijsje (zie hier het recept!) en een schaaltje verse mango
Avond: Bulgursalade met gemarineerde tempeh en groente
Snack: Dadels met pindakaas en een appel

Vrijdag 11 mei

Ontbijt: Amaranth met banaan, noten, pindakaas en frambozen
Snack: Appel met kaneel
Lunch: Raw veggie salade en een fruitsalade
Snack: Dadels met pindakaas
Diner: Salade met falafel met olijven, pasta en wat rauwe groente zoals paprika en cherrytomaatjes
Snack: RawBite peanut butter energiereep en een bruschetta toastje

Zaterdag 12 mei

Ontbijt: Een banaan
Snack: Een appel
Lunch: Vegan wrap met linzenpurree
Snack: Bio friet en een bosbessen smoothie van Smooth
Diner:
AƧaƭ smoothie bowl met granola

Zondag 13 mei

Ontbijt: Banana mug cake met pindakaas, walnoten, aardbeien en bosbessen
Snack: Dadels met pindakaas
Lunch: Fruitsalade, 2 unicorn boterhammen met kokosyoghurt en een stukje brownie (recepten hiervan komen binnenkort online!)
Snack: Watermeloen
Diner: Quinoa pizza met pesto, champignons, paprika, olijven, Wilmersburger kaas en basilicum
Snack: Homemade brownie met chocoladesaus

eetdagboek

Behalve het bijhouden van een wekelijkse eetdagboek plan ik uiteraard ook mijn workouts in voor die week. Zo heb ik afgelopen week iedere dag meer dan 10.000 stappen gezet, hardgelopen, yoga gedaan en wat cardio en toning workouts! Zaterdag ziet er een beetje raar en weinig uit wat betreft het ontbijt, maar dit komt omdat ik pas om 11 uur ‘s ochtends ben opgestaan. De avond vantevoren heb ik namelijk een bruiloft gehad waardoor ik pas laat in de nacht in slaap viel! That’s life sometimes!

Trouwens voor alle moeders: nog eenĀ hele fijne Moederdag! Wat hebben jullie op deze dag gedaan? Ik heb 2,5 uur in de keuken gestaan om een uitgebreide lunch klaar te maken. Verder heb ik lekker veel buiten gewandeld met mijn mams. Al met al heb ik een gezellige, gezonde en actieve zondag gehad!

xo Laura

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *