Gezonde lente fruitijsjes

My ice cream brings all the ice cream lovers to my yard! Afgelopen week was het zo ontzettend lekker weer dat ik zin had om fruitijsjes te maken met 3 hele simpele ingrediënten. 😉

fruitijsjes

gezonde fruitijsjes

Dit jaar heb ik hele leuke ijsvormpjes gekocht bij de Pipoos in Dordrecht. Ik heb besloten om zoveel mogelijk mijn eigen ijsjes te maken dit jaar, van waterijs tot bolletjes ijs. Daarnaast weet ik dat er steeds meer vegan ijskeuze is in de supermarkt, zoals de goddelijke B&J’s Peanut Butter&Cookies ijs. Aan de andere kant is de prijs daarvan weer een stuk minder smakelijk. Je eigen ijsjes maken is een fluitje van een cent, bevat geen gekke ingrediënten, is puur natuur en gezond voor je!

Deze lente fruitijsjes zijn heel simpel te maken en bestaan uit slechts 3 ingrediënten. Voor deze fruitijsjes gebruik ik mango en het liefste zo rijp mogelijk, want hoe rijper, hoe zoeter het ijsje zal zijn! Daarnaast heb ik er nog wat plakjes aarbei en kiwi bij toegevoegd voor de fun en omdat het er gewoon vrolijker uitziet! Dit betekent dat dit ijsje boordevol fruit zit. Mango heeft ontzettend veel antioxidanten wat goed is voor je huid, je spijsvertering en bevat veel vitamine A en C. Daarnaast is kokoswater heel hydraterend en dus perfect voor warm weer of wanneer je net iets meer vocht nodig hebt. Bovendien zorgt de hydratatie van kokoswater ook goed voor je huid.

Kleurrijke lente fruitijsjes (8 stuks)

Wat: 

1 rijpe mango
1 1/2 kop kokoswater
2 el agave siroop
Plakjes aardbeien
Plakjes kiwi

Hoe:
Mix de mango samen met de kokoswater en siroop door een smoothiemixer. Snijd vervolgens wat aardbeien en kiwi in plakjes. Voeg als eerste de plakjes fruit in de ijsvormpjes. Giet vervolgens de fruitmix in de ijsvormpjes en laat dit in ieder geval 3 uur in de vriezer staan. Klaar zijn je fruitijsjes!

fruitijsjes, gezond

xo Laura

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *